background
  • Personlig Service
  • Snabba leveranser
  • Allt för att finjustera bilen

Köpvillkor

Köpvillkor
Så här handlar du
Välj den vara du vill köpa, fyll i antal, färg eller storlek (om så finns) och klicka på ”Lägg till varukorgen”. När som helst under beställningens gång kan du klicka på "Till kassan" för att se vad som finns i varukorgen.

Därifrån kan du hantera dina produkter, tömma varukorgen, eller när du är nöjd - skicka iväg din beställning.

För att handla hos oss måste du inte vara registrerad kund utan kan välja att handla i vår snabbkassa

genom att fylla i dina uppgifter i kassan. Du kan självklart registrera dig som användare för att

kunna logga in i butiken. När du loggat in kan du se din order – kontrollera att den stämmer!

Följ instruktionerna och skicka sedan iväg ordern.

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende.

OBS! För att genomföra beställning måste du vara minst 18 år.

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

 

Priser
Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.

 

Fraktkostnad
* Fraktavgift tillkommer enligt Postens(www.posten.se) och  DHL

(www.servicepoint.se)

* Vi skickar alla  paket med Posten. 



 

Betalningsalternativ
* Postförskott. Du betalar när du hämtar ut ditt paket hos ett av Postens ombud. En postförskottsavgift på 78 kr tillkommer.

* Faktura företag/Delbetala för företag genom Klarna. En faktureringskostnad på 50 kr tillkommer.

* Faktura/delbetala genom Klarna Checkout, inga kostnader tillkommer

* Kampanj genom Klarna Checkout (t.ex. julkampanj - köp nu, betala i februari)

* Direktbetalning genom Klarna Checkout. Betala direkt med ditt Visa/Mastercard eller med Swish

* Kontant betalning i vår butik. Betala med kontant eller kort i vår butik samtidigt som du hämtar varan.OBS!

Har du valt Klarna faktura och fakturan hunnit aktiveras(aktiveras när ordern skickas) så utgår en avgift på 148 kr + 2% av köpesumman om du ångrar ditt köp. 

Leverans
Varorna skickas med Posten eller DHL och hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Normal leveranstid är ca 3-5 dagar(om varan finns i lager) från det att ordern är mottagen och bekräftad. Är de inte en lagervara kontaktar vi dig med leveransinfo.

Meddela Däckdesign/L-M-R.se om du har särskilda önskemål kring fraktsättet. Detta gör du i meddelanderutan när du är i kassan och skall betala. En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress.

Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta inom 2 arbetsdagar. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans.

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

 

Transportansvar
 
Däckdesign/L-M-R.se ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden så länge kunden angivit detta vid utlämning / hämtning, det skall finnas dokumenterat hos fraktombud. Kunden skall även ansvara över att emballage och bilder skall finnas tillhands för eventuell reklamation minst 30 dagar efter skadeärende påbörjats.
 
Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.
 

Retur / Ångerrätt
Om du ångrar ditt köp kan du skicka tillbaka varan till Däckdesign/L-M-R.se inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket.
Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan men den får inte vara använd för att du ska få lov att returnera den.

Du behöver höra av dig till oss innan du skickar tillbaka en vara, antingen via epost eller om du ringer till oss.

Du som kund ansvarar för att varan kommer tillbaka i ursprungligt skick. Om den kommer till dig i originalkartong ser vi gärna att du skickar tillbaka varan i samma kartong.

OBS!

Har du valt Klarna faktura och fakturan hunnit aktiveras(aktiveras när ordern skickas) så utgår en avgift på 148 kr + 2% av köpesumman om du ångrar ditt köp.

OBS!
Kunden står alltid för returfrakten.

 

Reklamation
Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med hur produkten har presenterats på hemsidan har ni möjlighet att reklamera produkterna.
Vid en reklamation kontaktar ni alltid oss på telefon (0322-64 41 44) så snart ni upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att åtgärda felet på varan. Om inte, så ersätts reklamationen med en ny vara mot den gamla varan i retur. 

Kan vi varken ersätta varan eller åtgärda felet får ni pengarna tillbaka.

När vi fått varan och reklamationen har blivit godkänd skickar vi dig en ny vara eller återbetalar dig det du betalat för varan.

Ej utlösta paket
Paketet ligger på Postens eller DHL utlämningsställe under två veckor. Skulle paketet inte hämtas så returneras varorna till oss.
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 298 kr. Detta faktureras via Klarna.

Ägarförhållande
Däckdesign ägs och drivs av LMR Invest AB (556995-9538) och de är genom deras Klarna-avtal samt  fraktavtal kommer behandlas, därför kan L-M-R.se ibland stå som avsändare/säljare.

×