background
  • Personlig Service
  • Snabba leveranser
  • Allt för att finjustera bilen

Köpvillkor

Köpvillkor

Så här handlar du

Välj den vara du vill köpa, fyll i antal, färg eller storlek (om så finns) och klicka på ”Lägg till varukorgen”. När som helst under beställningens gång kan du klicka på "Till kassan" för att se vad som finns i varukorgen.

Därifrån kan du hantera dina produkter, tömma varukorgen, eller när du är nöjd - skicka iväg din beställning. För att handla hos oss måste du inte vara registrerad kund utan kan välja att handla i vår snabbkassa
genom att fylla i dina uppgifter i kassan. Du kan självklart registrera dig som användare för att kunna logga in i butiken. När du loggat in kan du se din order – kontrollera att den stämmer!
Följ instruktionerna och skicka sedan iväg ordern.

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende.

OBS! För att genomföra beställning måste du vara minst 18 år.

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpevillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

Priser

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering. Presentkort och rabattkoder kan inte kombineras, utan man kan enbart använda en rabattkod eller ett presentkort per köp.

Motorsportprodukter

Mycket av vår produkter är ej godkända av svensk bilprovning då de är helt customtillverkade produkter. Därför avsäger sig LMR allt ansvar för påföljder ni kan få vid t.ex. en flygande besiktning, bruk på bana eller vid användning på allmän väg!

Skulle man upptäcka ett fel på någon av de specialtillverkade produkterna så MÅSTE man kontakta oss innan man fortsätter använda produkterna, annars finns de ingen möjlighet att vi kan åtgärda eventuella fel.

Fraktkostnad

  • Fraktavgift tillkommer enligt våra avtal med PostNord och DHL
  • Vi skickar alla paket med Posten/DHL (val av fraktleverantör kan variera beroende på mottagarort samt storlek på paketet)
  • OBS! Bor du på Gotland eller Öland måste större paket fraktas med lastbil och kan frakten bli högre, detta är något vi kan komma att reglerar i efterhand.

Betalningsalternativ

  • Swish. Betala via din mobil med bankernas betaltjänst Swish, kostnad 2kr.
  • Faktura företag/Delbetala för företag genom Klarna Checkout.
  • Faktura/delbetala genom Klarna Checkout
  • Kampanj genom Klarna Checkout (t.ex. julkampanj - köp nu, betala i februari)
  • Direktbetalning genom Klarna Checkout. Betala direkt med ditt Visa/Mastercard
  • Kontant betalning i vår butik. Betala med kontant eller kort i vår butik samtidigt som du hämtar varan.
  • Paypal. Betala genom ditt Paypalkonto, en kostnad utgår för detta betalsätt.

OBS!

Har du valt Klarna faktura och fakturan hunnit aktiveras (aktiveras samtidigt som ordern skickas om inget annat överenskommet) så kan en avgift på 98 kr + 2% av köpesumman tas ut. Detta är våra administrativa kostnader samt det kan eventuellt tillkomma kostnader för eventuell returfrakt.


Leverans

Varorna skickas med PostNord eller DHL.

Mypack och större Varubrev hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Mindre varubrev levereras om möjligt direkt till kundens brevlåda.

Med flexibel hemleverans levereras paketet till samma adress som du angivit i betalningssteget. Du får ett meddelande via sms, mejl eller i appen PostNord, när paket är på väg. Då kan du välja dag och tid för leverans till ditt hem, till ditt postombud om du vill hämta varan där, eller till något av våra serviceställen. Tänk på att Posten inte kan leverera alla tider på dygnet till alla postorter utan man kan behöva anpassa sig beroende på när posten har utkörning.
Du kan också i vissa fall välja att få ditt paket levererat även om ingen är hemma. Bor du i villa eller radhus kan du välja plats för leverans från en lista, exempelvis carport, altan eller baksida. Paketet levereras till port eller tomtgräns och du ansvarar för upp- och inbärning. Paketet (försändelsen) kontrolleras och kvitteras av dig vid porten för pall och styckegods, eller vid dörren för paket. Du kan också enkelt ändra tiden för leverans. När det är levererat får du ett sms eller en avisering via mejl.

Företagspaket levereras med utkörning till företaget och aviseras inte, vilket innebär att man behöver vara på plats eller har avtal om leverans utan kvittens. Beroende på vad som ska levereras så väljer chauffören lämpligt ställe om inget annat uppges, exempelvis reception, lastkaj eller dörr. Leverans sker dagtid klockan 07–18.

Normal leveranstid är ca 1-5 arbetsdagar (om varan finns i lager) från det att ordern är mottagen och bekräftad. Är de inte en lagervara så står uppskattade leveranstid inne på produkten, skulle något oförutsett ske kontaktar vi dig med leveransinfo. Leveranstiden anges alltid i arbetsdagar.

Meddela LMR om du har särskilda önskemål kring fraktsättet, tex om du inte är på plats hela dagarna och behöver speciell avisering. Detta gör du i meddelanderutan när du är i kassan och skall betala. En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress.

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.


Transportansvar

L-M-R.se ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden så länge kunden angivit detta vid utlämning / hämtning, det skall finnas dokumenterat hos fraktombud. Kunden skall även ansvara över att emballage och bilder skall finnas tillhands för eventuell reklamation minst 30 dagar efter skadeärende påbörjats.
 
Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.


Retur / Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp kan du skicka tillbaka varan till L-M-R inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket.
Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan men den får inte vara använd för att du ska få lov att returnera den.
Skulle du skicka tillbaka varan senare än 14 dagar kan en avgift tas ut.

Du behöver höra av dig till oss innan du skickar tillbaka en vara, antingen via e-post (kund@L-M-R.se) eller om du ringer till oss.

Du som kund ansvarar för att varan kommer tillbaka i ursprungligt skick samt att en kopia på kvittot bifogas i returen. Om produkten kommer till dig i originalkartong ska varan skickas till i samma kartong.

OBS! Kunden står alltid för returfrakten och försändelsen måste returneras så den körs ut till oss, inte så att den hamnar på ett utlämningsställe. Du kan skicka med PostNord, DHL samt Schenker.

 

Reklamation

Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med hur produkten har presenterats på hemsidan har ni möjlighet att reklamera produkterna.
Vid en reklamation kontaktar ni alltid oss på telefon (0322-64 41 44) eller mail (kund@L-M-R.se) så snart ni upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att åtgärda felet på varan. Om inte, så ersätts reklamationen med en ny vara mot den gamla varan i retur.

Kan vi varken ersätta varan eller åtgärda felet får ni pengarna tillbaka. När vi fått varan och reklamationen har blivit godkänd skickar vi dig en ny vara eller återbetalar dig det du betalat för varan.

 

Ej utlösta paket

Paketet ligger på Postens eller DHL utlämningsställe under två veckor.

Skulle paketet inte hämtas så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, summa beror på storlek på paket.

Expeditionsavgift och hanteringsavgift ligger för närvarande 298 kr. Detta faktureras via Klarna.

OBS! För de varor som ej är ordinarie lagervaror, t.ex. Sportstolar, Coilovers och väghållningssatser, kan en %-kostnad av produktens pris tas ut i en extra avgift då vi bara tar hem dessa varor på beställning.

 

Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

ABS Wheels:

ABS360 är en patenterad och registrerad kona under varumärket ABS Luxury Wheels.
Patent och registreringsverket 2011-11-24 l www.abswheels.se och www.prv.se

×